Бизнесът губи от неразработени уеб сайтове

Бизнесът губи от неразработени уеб сайтове

11/07/2015

Колко от контрагентите, с които работиш реално генерират приходи от уеб сайта си, използвайки го рационално и инвестирайки в него?

Мнозинството от уеб сайтовете биват “погребани” преди да им се даде шанс реално да работят. Основна грешка още при създаването им е да се търси най-ниска цена без оглед на това какво дава тя. Каквато и да е сумата отделена за изработка на уеб сайт тя бива автоматично определена като разход. Не е гаранция, че и един скъп сайт ще бъде успешен, но в мнозинството от случаите в него са вложени повече мисъл, знания, умения, функции и новаторство. Те на първо време са солидна основа за успешното развитие.

Грешка номер 1: Цената за изработката на уеб сайт бива приемана като разход, а не като инвестиция.

Една от най-големите спирачки в развитието на вече готовия уеб сайт често е не голямата конкуренция, а прекалено големите очаквания на собственика му. Очакванията, че сайтът още след публикуването си в интернет ще започне да генерира контакти и приходи далеч се разминават от реалността. Дори и при най-големите, известни и обичани брандове сайтът сам по себе си, без визия за дългосрочно развитие, се явява просто допълнение към визитките на служителите.

Грешка номер 2: Високите очаквания, без последващи инвестиции със сигурност ще съсипят бъдещето и на най-красивия, потребителски ориентиран и функционален уеб сайт.

Откъслечните и некоординирани инвестиции в реклама, seo оптимизация или дори регистрация в търсачки също не дават резултат. Извършвани от хора незапознати в дълбочина с тънкостите на уеб маркетинга, те често се превръщат в загуба на пари. Важно е да се отчетат поне основни фактори:
– таргет група към която е насочен продукта/услугата;
– какъв процент от таргет групата ни посещава сайта от който сме получили оферта за реклама;
– какви са основните ключови думи, по които трябва да се класира сайтът в търсачки;
– какви са продаващите думи, по които трябва да се класира сайтът в търсачки;
– кои са основните конкуренти на сайта в интернет и имат ли те нещо повече от него;
– как взаимодействат посетителите на уеб сайта с него.

Грешка номер 3: Не следването на единна маркетингова стратегия в интернет ще даде минимални или никакви резултати.

Анализ какво се случва когато даден посетител разглежда сайта трябва да се прави. Поне основните фактори, които трябва да се измерят и анализират са:
– посещават ли се страниците, които желаем или не и от какъв процент от посетителите на сайта;
– колко време е престоят на посетителите;
– намират ли информацията, която търсят;
– конвертират ли посещенията в запитвания/продажби;
– какъв процент от посетителите ползват смартфони и таблети и удобен ли е сайтът за разглеждане през тях;
– изпълняват ли се целите, които са заложени на сайта.

Грешка номер 4: Макар, че Google Analytics като най-разпространен ефективен и безплатен инструмент за проследяване и анализ присъства в почти всеки сайт, статистиките които дава той не се анализират задълбочено.

Какво ще се случи със смартфон, ако година, дори месеци не бъде ъпдейтнат софтуера му и инсталираните приложения? Ще заработи бавно, неефективно, ще е застрашен в голяма степен от вируси и шпионски софтуер, няма да ползва последните нововъдения, ще „заспи” в един момент във времето.
Странно е, че по-голямата част от собствениците на смартфон инсталират актуални ъпдейти поне веднъж месечно, а в същото време масово уеб сайтове не се ъпдейтват с години.

Грешка номер 5: Старият софтуер. Той причинява реални загуби на бизнеса от пропуснати ползи, а понякога и от дупки в сигурността.

SEO оптимизацията е нужна на всеки сайт. Независимо колко голям е бизнесът и колко внимание се отделя на уеб сайта, колкото по-добро е класирането в търсачки, то толкова по-голям процент ще има на посещенията към него. SЕО оптимизацията зависи от над 100 фактора и за уеб сайтове, които не са нови и публикувани на нов домейн е жизнено важно да се направи проучване за недостатъците на сайта и грешки допуснати при линк билдинга към него през годините.

SEO одит-ът дава купища полезна информация и най-важното разкрива причините спиращи или държащи в ниски нива притока на пари от сайта.

Грешка номер 6: Спестяването от seo одит се отразява сериозно на възможността сайтът да бъде превърнат в генератор за приходи и контакти. Не инвестирането в seo оптимизация ограничава в пъти посещенията към уеб сайта от търсачки.

SEO одит