Logo

linkedin

Как да оптимизирате LinkedIn профила си

LinkedIn може да бъде много мощен инструмент за създаване на бизнес контакти, ако се използва правилно. И както и във всички други сфери и в тази не е лошо да се последват съветите на едни от най-големите експерти. В случая на гигантите в инбаунд маркетинга – HubSpot.

linkedin автобиография

Профилът е като автобиография

Попълнете възможно най-много информация в профила, особено страниците за образование, професионален опит и област на дейност. Системата на бизнес социалната мрежа ще подпомогне въвеждането на максимум информация, чрез напомняне какво е пропуснато посредством автоматични въпроси. Отделете време и се отнесете отговорно към целта да направите информацията в профила си колкото се може по-обширна
linkedin самоличност

Персонален url адрес

Създаването на url адрес, който да бъде по-лесно запомнян от хората, по-приятелски за търсачките и с по-добър вид определено е предимство. Заменете дългия и сложен адрес съставен от редица символи, с възможно най-кратък, например с името си. Така трудният за запомняне и изписване на визитки адрес ще бъде за секунда заменен от социалната бизнес мрежа с кратък вариант, например моят е https://www.linkedin.com/in/georgibrezin. Посетете https://www.linkedin.com/profile/public-profile-settings и от „Customize your public profile URL“ въведете url адреса, който желаете да притежава LinkedIn профилът.

Портфолио и Умения

Притежавате завършени проекти, с които се гордеете? Какво по-добро от това да уведомите потенциалните клиенти или партньори за успехите си? LinkedIn позволява добавяне на видеоклипове, документи и презентации в секциите за образование и професионален опит.
Лесно и бързо можете да поемете максимален контрол над ефективността на профила си добавяйки или премахвайки умения. Влезте в „Profile“ и скролирайте до секция „Skills“. От голямо значение е да добавите умения, които наистина притежавате, а не такива, които бихте искали да усвоите или не сте специалисти в тях.

Контакти и Препоръки

Свържете профила си с колкото можете повече контакти. Разбира се с такива хора, с които желаете контакт. „Аз се свързвам с почти всички хора, които искат да се свържат с мен, освен ако не изглежда, че са тези, които ще ме засипят със съобщения. LinkedIn се развива, така че увеличаването на обсега в мрежата ще ви даде повече възможности надолу по пътя, отвъд това, което срещат очите“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на HubSpot Браян Халиган.
linkedin контакти
Препоръките често са „зеления светофар“ който се чака от потенциални клиенти и партньори. Чрез свързването в бизнес социалната мрежа с настоящи клиенти и бизнес партньори повишавате вероятността някой от тях да публикува препоръка в профила ви. Най-лесният начин за това и само, чрез клик е някой от контактите ви да кликне на умение, което смята, че притежавате. Поради тази причина добавянето на възможно най-много умения (реално притежавани) в секция „Skills“ е от изключителна важност.

Групи и брандове

linked-in-follow
Едно от най-важните действия, играещи ролята на байпас дори за профили със слаба активност е присъединяването към групи и следване на брандове. Общувайте, комуникирайте и търсете професионални контакти. Следвайте брандове, които са от значение за вас и новини от които не бихте искали да пропускате. Получавайте новини от желаната бизнес област. Включете се в дебати. Със сигурност в LinkedIn има хора, с които ще се радвате да се запознаете, а и защо не и да сте си взаимно полезни. Все пак наистина „времето е пари“.

Забавление

Не забравяйте да се забавлявате и да бъдете себе си! Изградете образ в бизнес социалната мрежа който отговаря на този в реалния свят – така няма да останете разочарвани. LinkedIn може да бъде трамплин, но само ако уважавате другите там, държите се културно и интелигентно.