Facebook реклама

Facebook реклама – защо неправилното й ползване излиза скъпо?

30/09/2014

Целта на Facebook като на всеки друг бизнес проект е да печели пари, да увеличава печалбите си и да радва своите акционери. Рекламите са канала за приходи на Facebook и програмистите и дизайнерите на най-използваната социална мрежа в света ги правят все по-лесни за стартиране.

Ако си сред притежателите на фен страница, то несъмнено си ежедневно обсипван с редица предложения от страна на Facebook за реклама на страницата, повишаване на бройката на феновете, промотиране на постове. С всеки нов ъпдейт на софтуера на социалната мрежа става все по-лесно да поръчаш още 500 фена или пък да насочиш новия си пост към аудитория от минимум 50 000 човека.

Колкото по-лесно и бързо стартираш рекламна кампания във Facebook, толкова по-скъпо ще ти струва тя!

Наскоро проведен от екипа ни тест показа колко фрапираща може да бъде разликата в цената. Реклама по набиране на фенове стартирана по най-лесния възможен начин предложен от Facebook – директно от фен страницата и само с 4 клика. Целта е инвестиция на бюджет от $50 да увеличи феновете на страницата с колкото се може повече. За сумата от $50 офертата получена от системата на Facebook е, че феновете ще нараснат с от 469 до 1875. Разликата от-до е 4 пъти!

Дните минават, феновете наистина се увеличават, кампанията приключва и е време за равносметка. Заплатената цена за нов фен е $0.07, броят харесващи страницата е нарастнал с 636. 636 наистина е между 469 и 1875, така че Facebook наистина е спазил договорката ни. Не толкова колкото ми се иска на мен, но все пак я е спазил.

фейсбук реклама

Забелязвам също така, че сметките на Facebook нещо не са верни – 636*$0.07=$44.52, т.е. $5.48 са заплатени за незнайна услуга. Възможно ли е най-ползваната в света социална мрежа да е пълна с бъгове? Или не случайно от рекламодателите се събират по-големи суми – да вземеш от един $5 не е голяма сума, но вземеш ли от 100 000 000 човека по $5 сумата е повече от прилична? Възможно е и набирането на фен да е струвало повече от $0.07, но защо тогава Facebook не покаже реалната цена?

С цел заплащаната от мен цена за фен да падне възможно колкото се може повече създавам нова рекламна кампания, която е отново с бюджет от $50. Този път вместо с 4 кликвания настройката й ми отнема повече от час. Създавам към нея различни послания с интересни картинки към тях. В сравнение с първата кампания постигнатите резултати са впечатляващи.

успешна реклама във Facebook

Заплатената сума за фен е $0.02 (над три пъти по-ниска в сравнение с първата кампания), а набавените през Facebook рекламата фенове са 2017 (фрапиращо в повече сравнено с набраните 636 фена през първата кампания за сума в същия размер).

Интересното в набрания брой нови фенове е това, че бройката от 2017 фена надминава прогнозираните от Facebook между 469 и 1875 фена. Този път обаче и екстра сумата платена незнайно за какво към Facebook е по-голяма и се равнява на 1/5 от бюджета – $9.66!

Ако си решил да рекламираш във Facebook, то в никакъв случай не ползвай най-лесните опции за стартиране на реклама, ако искаш тя да бъде максимално ефективна!