Logo

seo

OnPage SEO оптимизация

Какво е OnPage SEO оптимизация?

Процесът на OnPage SEO оптимизация се състои от методи, използването на които ще увеличи шансовете на уеб сайта да се класира по-напред в резултатите от търсене. Качественото й извършване е от основно значение, за последващата втората главна част от seo оптимизацията, а именно OffPage SEO оптимизацията. Изгледай видеото, а по-надолу ще изброим не всички, но основните точки, на които трябва да наблегнеш, за да се класира уеб сайта ти добре.

Какво се случва когато търсим в Google?

Title Tag

Основен фактор при извършване на OnPage SEO оптимизация. Ако административният панел на сайта не позволява промяна на title tag, можете да го промените редактирайки кода на самата страница – < titlе >съдържание< /titlе >. Препоръчително е title tag-ът да съдържа думата/думите, по които искате да се класира уеб страницата при търсене от страна на потребител. Описанието не трябва да е прекалено късо, нито пък много дълго – достатъчни са 3-4 думи или се стреми да е между 10 и 65 символа. Напр., ако фирмата търгува с алуминиева дограма, подходящ title tag за страница за двукамерна дограма би могъл да бъде: “Двукамерна алуминиева дограма | Фирма”.

Meta Description

Мета описанието също е много важен фактор, за да бъде пренебрегнат текста присъстващ в него. Мета описанието трябва да е свързано със съдържанието на страницата, за която се отнася, както и с описания по-горе Title tag, но също така да дава по-обширна информация от Title tag-а и същевременно да обобщава информацията в страницата. Ако административният панел на сайта не позволява промяна на meta description, можеш да го промениш редактирайки кода на самата страница – < meta name=”description” content=”съдържание” / >. Напр. “Двукамерна алуминиева дограма Марка, подходяща за шумоизолация и топлоизолация.”. Стреми се дължината на информационния текст да е от 70 до 160 символа.

Meta Keywords

Ключовите думи не официално не оказват влияние върху класирането в Google, но все пак е добре да присъстват заради други търсещи машини. Трябва да въведеш важните за страницата ключови думи разделени със запетая – < meta name=”keywords” content=”дограма, еднокамерна дограма, алуминиева дограма” / >. Не прекалвай – 4 или 5 са напълно достатъчно.

Съдържание

Пишейки съдържание се води от правилото текста да съдържа ценна информация за четящите го. Ако го оценят потребителите, ще го оценят и търсещите машини. Има много теории кой е оптималния вариант, колко често да се среща оптимизираната дума в текста. Не мисли за това. Най-важното е предоставената информация да е качествена и да не е преразказана/копирана от други сайтове. Ние препоръчваме над 3 и под 6-7% в съотношение с останалия текст.

URL

Желателно е URL-адресът да е кратък и съдържащ важните за страницата ключови думи, напр. http://моят-домейн.com/ednokamerna-aluminieva-dograma-marka.

Каноникал таг

Страхотен начин да укажеш на Google, кои страници в сайта ти са оригинални и кои са техни дублажи. Използването им буквално има силата да подобри класирането на сайта по десетки думи.

Микроформати

Използването им става все по-важно. Едно е сигурно – има ли ги, те няма да навредят на сайта (освен, ако не се ползват за спам). Т.к. за интеграцията и настройката на правилното им функциониране са нужни определени умения, ако нямаш опит с html, php и css, по-добре възложи тази работа на програмист.

Социални бутони

Задължителен елемент за всеки собственик на сайт искащ да увеличи посещенията си. Бутони за харесване или за споделяне, или и двата вида – използването на, които и да е, е силно препоръчително. Нямаш страница в Facebook, Google+ или Pinterest? Какво чакаш?

RSS

Още един начин по който съдържанието на сайта може да достигне до потребителите. Използването му за фирмени сайтове не е оправдано, но за блогове, сайтове за рецепти и обяви, онлайн магазини и е-списания, RSS може да направи чудеса.

Sitemap.xml

Карта на сайта, която е предназначена за търсачки. При сайтове с малко на брой страници използването й не е задължително, но при сайтове с няколко стотин или хиляди страници sitemap.xml е задължителен.

Важно: Използваш ли случайно или умишлено спам техники има голяма вероятност повече да навредиш на сайта си, отколкото да му помогнеш. Винаги проверявай актуалните такива в Google Webmaster Guidelines.